dilluns, 5 d’agost del 2013

A la plaça gran de un poble petit


A la plaça gran de un poble petit,
l'altre dia em vaig trobar un vell amic.

Varem parlar de vells records,de temps antics.
Feia anys que no ens veiem i dona goig fer-ho així.

Al dir-nos el adéu ,desprès de l'abraçada final,
em deixa un full de paper amb un dibuix enmig.

Tot allunyar-se ,i sense girar el cap,em va dir:"Amb Deu siau".
I jo em vaig quedar atonit : Allà , a la plaça ,al seu bell mig.

El paper duia el dibuix que os mostro aquí.
Darrera la fulla ,hi havia,també,unes paraules escrites a mà:

“MusEuMesApost“.Que me havia volgut dir?
A lo millor,les lletres no anaven amb el dibuix,vaig pensar.

Minuts,hores,tant del dia com de la nit,
dies sencers  dedicats a esbrinar el misteriós  escrit.

A vegades les coses no son lo que semblen,em vaig dir.
Penso que si m'ho va deixar ,es que ho puc aconseguir.

Les paraules  vaig comptar,capgirar,trencar,
i de manera diferent les vaig tornar a unir.

Vaig comptar les estrelles,son 12, i els punts,13 n'hi ha,
i els angles entre els punts. Inclòs els colors vaig mirar.

Distàncies vaig mesurar,entre els 12 punts ,i amb el central.
Amb tantes dades que tenia,la Lògica i el Ordre vaig  posar.

Només quan vaig decidir que no havia cap problema,
aleshores la solució va vindre directa a mi.   Fes-ho així ¡¡¡¡